Ostoskori on tyhjä

Blogi - Kenelle Sinulla on asiaa?

Kenelle Sinulla on asiaa?
26.02.2016 | Leena Puranen

Oikean kohderyhmän määrittäminen on kampanjasi tärkein vaihe. Tarjoamme tehokkaat välineet, joilla tavoitat helposti pienet, suuret ja haastavat kohderyhmät. Voit kohdentaa viestisi esimerkiksi paikan, iän, nimen, osoitteen tai vaikka harrastusten mukaan. Ratkaistaan yhdessä kohderyhmäsi arvoitus ja otetaan markkinointibudjetistasi kaikki irti.

Osoitteellinen suoramainonta mahdollistaa henkilökohtaisen ja koskettavan markkinointiviestinnän juuri oikeille ihmisille.

Osoitteeton suoramainonta on edullinen tapa tavoittaa massoja haluamaltasi alueelta.

Osoitteellisella tavoitat juuri oikeat ihmiset

Osoitteellisella suoramarkkinoinnilla voit kohdentaa valintaasi hämmästyttävän tarkasti. Käytössämme on väestötietorekisterin ja ajoneuvoliikennerekisterin tiedot, joten voit poimia kohderyhmäsi esimerkiksi nimen, iän, sukupuolen, äidinkielen, ammatin, tulojen, elinvaiheen, lasten lukumäärän, harrastusten, asuinpaikan, asuinaluetyypin tai kesämökin perusteella.

Tavoitat kauttamme myös kuluttajat, joilla on ajokortti tai ajoneuvo, joten voit käyttää kohderyhmän kriteereinä vaikka ajoneuvon omistajan ikää, sukupuolta, asuinpaikkaa, ajoneuvon merkkiä tai vaikkapa vakuutusyhtiötä. Kohdentamisessa kannattaa käyttää myös Postin uutta Conzoom®-kuluttajaluokitinta. Se sisältää tietoa mm. Suomen väestörakenteesta, kotitalouksien sosioekonomisesta asemasta, kuluttajakäyttäytymisestä ja asenteista. Luokittimen avulla kohdennat viestisi vaikka varakkaille talonomistajille, senioreille tai kirkonkylien kerrostalolaisille.

Markkinoitko yrityksille? Saat meiltä myös yrityspäättäjät. Tavoitat haluamasi yritykset ja päättäjät yli puolen miljoonan suomalaisyrityksen ja organisaation joukosta.

 

Osoitteettomalla suoralla tavoitat halutut massat

Osoitteeton suoramarkkinointi on näppärä vaihtoehto, kun tiedät asiakkaidesi asuvan tietyllä alueella. Se toimii vaihtoehtoisena tai täydentävänä mainontana esimerkiksi sanomalehtimainonnalle ja hintakin on kilpailukykyinen.

Kaksi tapaa tavoittaa:

  • Edullinen mainosnippu, joka jaetaan kahtena päivänä viikossa.
  • Yksittäin jaettavat lähetykset kolmena päivänä viikossa.


Tavoita koko valtakunta tai kohdenna alueellisesti

Osoitteettomassa suoramainonnassa voit kohdentaa markkinointiviestisi haluamallesi maantieteelliselle alueelle esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

  • Tavoitat alueellisesti kotitaloudet tai halutessasi sekä kotitaloudet että yritykset.
  • Voit kohdistaa yksittäin jaettavan osoitteettoman jakelun postinumeron tarkkuudella ja myös esim. suomen- tai ruotsinkielisille talouksille, pientaloille ym.
  • Tarkenna kohdennusta asuinalueluokituksen avulla.

Asuinalueluokituksella voit valita useista eri pääluokista markkinointisi kannalta potentiaalisimmat alueet, joilla asuu eniten esimerkiksi lapsiperheitä, ikäihmisiä tai hyvätuloisia.


Haluatko apuja kohderyhmäsuunnitteluun? Kysy lisää asiakaspalvelustamme.