Ostoskori on tyhjä

Blogi - Case: Tourin Oy - Asiakassuoralla harrastustoiminnasta liiketoiminnaksi

Case: Tourin Oy - Asiakassuoralla harrastustoiminnasta liiketoiminnaksi
11.01.2017 | Katja Suominen
Nimellä ja osoitteella menevä Asiakassuora mahdollistaa markkinointiviestinnän juuri oikeille ihmisille. Viesti saa parhaan mahdollisen huomioarvon ja tavoittaa nykyiset sekä uudet asiakkaat tehokkaasti ja puhuttelevasti.

Autoveronpalautus Suomi on autojen maahantuontiin erikoistuneen Tourin Oy:n toimialue, jonka tarkoituksena on maahantuotujen autojen autoverokonsultointi. Yrityksen tavoitteena on palauttaa autoverosta liikaa maksettu osuus mahdollisimman monelle auton ulkomailta tuoneelle. Palautus perustuu vuosina 2012-2014 Tullin tekemiin verotuspäätöksiin, jotka ovat ristiriidassa Euroopan unionin säädösten kanssa. Palautus on mahdollinen myös edelleen myydyille autoille. 

Autoveronpalautus Suomi on toiminut vuodesta 2014 ja käsitellyt Tullin valtuutettuna asiamiehenä yli 900 oikaisuvaatimusta. Kaikki ennakkoarvion läpäisseet vaatimukset on ratkaistu asiakkaan hyväksi. Asiakkaalla on mahdollisuus valtuuttaa Autoveron-palautus Suomi hoitamaan valitus puolestaan riskittömästi.

”Korkein hallinto-oikeus antoi 19.12.2014 päätöksen, jonka mukaan Suomeen tuotua autoa pitää verottaa sillä veroprosentilla, joka oli voimassa Suomessa silloin, kun auto on ensirekisteröity ulkomailla.”

Aluksi konsultointipalvelua tarjottiin vain sitä kysyville asiakkaille, kunnes päätettiin laajentaa palvelua kaikille vuosina 2012-2014 auton maahantuoneille henkilöille. Suurimpana haasteena yritykselle oli tavoittaa asiakkaat. Alussa Autoveronpalautus Suomi kokeili Google-mainontaa, mutta se ei tuottanut haluttua tulosta. Tämän jälkeen päätettiin hankkia Trafin rekisteri kohderyhmäksi ja oltiin yhteydessä Postiin oikean markkinointitavan selvittämiseksi. Postilta suositeltiin SmartDirectin osoitteellisen Asiakassuoran käyttöä, jossa kirje lähtisi kaikille Trafin rekisterin mukaan auton vuosina 2012-2014 maahantuoneille henkilöille.

 

Pull peräti 25 %

Ensin tehtiin yksi koepostitus pienemmällä määrällä ja kun sen todettiin toimivan loistavasti, lähdettiin mukaan laajempaan postitukseen. Näitä on toistettu jo kaksi kertaa ja molemmilla kerroilla peräti 25 % asiakkaista on ottanut yhteyttä. Teho on pystytty mittaamaan hyvin, koska samaan aikaan ei ole käytetty muita markkinointikanavia. Postitusta seuraavana aamuna puhelin alkoi piristä ja sähköposteja asiakkailta tuli jopa 500 päivässä. Näistä puolet teki toimeksiannon yrityksen kanssa. Tässä voisi todeta, että kohdentaminen toimii ja järjestelmällinen suorapostitus tuo tulosta.

Suoramarkkinointi on tehokas tapa aloittavan yrityksen markkinointiin. Autoveronpalautus Suomi aloitettiin ”harrastustoimintana”, mutta tehokkaan Asiakassuoran ansioista liikevaihto on monikymmenkertaistunut ja nyt yritykseen on jopa palkattu lisävoimia.

Yritys oli yhteydessä suoraan SmartDirectin asiakaspalveluun, joka hoiti tilauksen heidän puolestaan. ”Leenan kanssa asiat hoituvat hyvin, vaikka verkkokauppa näyttääkin helpolta käyttää ja etenkin uusintapostitus on helppoa”, Autoveronpalautus Suomesta kommentoidaan. 

Asiakassuoralla saat kustannustehokkaasti uusia asiakkaita. Tavoitat juuri ne yritykset ja kuluttajat, jotka ovat kiinnostuneita yrityksesi tarjonnasta. Kohdentamalla markkinoinnin oikein teet tulosta pienelläkin budjetilla. Paperinen mainos puhuttelee sähköistä mainosta paremmin. Se koetaan henkilökohtaisemmaksi ja siksi se motivoi myös paremmin toimimaan. Autoveronpalautus Suomi kommentoi suoramarkkinointia seuraavasti:

”Yllätyin, kuinka toimivaa se on. Aiemmin ajattelin, että paperipostimarkkinointi on ohi, mutta tämän jälkeen olen todellakin valmis jatkamaan. Ihmiset joutuvat tekemään aktiivisesti töitä, jotta jättävät paperipostin huomiotta. Verkossa ihmiset joutuvat tekemään aktiivisesti töitä löytääkseen etsimänsä tiedon. ”